Nemáte čas důkladně si anketu pročíst? Nevadí! Corpus Omne to udělal za Vás a pokusil se vybrat ty nejzajímavější názory respondentů prvního a druhého ročníku.

Věděli jste, že se mohou přednášející/cvičící k hodnocení jich samotných a jejich předmětu vyjádřit? Tento komentář se nachází úplně na konci webové stránky daného vyučujícího

Predmety ukoncilo zapsalo
1.rocník
MAB2 67 205
MAA2 40 56
ELMA 136 268
TER 102 195
LAA2 41 52
LAB2 88 192
2.rocník
TSFA 90 148
MAB4 72 130
MAA4 31 36
TEF2 94 136
VYMA 77 106
NME1 76 135

1.ročník

LAB2 Ing. Petr Ambrož, Ph.D.

Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám

Přednášky, na které se pravidelný posluchač těší jako na další díl oblíbeného seriálu. Příjemná atmosféra, která na přednáškách panuje, dovede krásně zlepšit náladu zkaženou na jiných předmětech. Na přednášky rozhodně doporučuji chodit, i když je skoro všechno i ve skriptech od doktorky Balkové. Z přednášek se to dá pochopit taky a některé důkazy se tady ukazují i jiným způsobem, než jsou ve skriptech.

V čem by se měl přednášející zlepšit?

Zde už se prostor ke zlepšení hledá jen těžko. Možná si pro příště dát větší pozor na to, kam se odráží křída od tabule :)

doc. RNDr. Emil Humhal, CSc.

Co na cvičícím oceňujete?

Docent Humhal byl jednoznačně nejlepším cvičícím, kterého jsem na FJFI kdy potkal. Z počátku může působit díky své přísnosti až nepřátelsky, ale brzy zjistíte, že je to v jádru velmi milý člověk, který navíc opravdu ví, jak vás to naučit. Věřím, že by lineární algebru uměl naučit i náhodného kolemjdoucího na ulici, který by ani nevěděl, co lineární algebra je. Navíc je velmi pečlivý a díky tomu si budete věci ze cvičení pamatovat i déle, než do nejbližší další výuky po skončení cvičení.

MAB2 doc. Ing. Severín Pošta, Ph.D.

Poznámky ze skládání zkoušky

Jedním slovem masakr. Budete rádi za E a s indexem za ním hned poběžíte ze strachu, aby si to náhodou nerozmyslel. Pan docent je velmi citlivý na detaily (zejména při řešení konvergencí) a zadarmo vám to teda rozhodně nedá. Většina lidí šla ke zkoušce 2x – 3x. Slovy se nedá vyjádřit, jak jsem šťastná, že to mám za sebou. Bojte se. Hodně se bojte.

V čem by se měla zlepšit struktura přednášek?

Středa 7:30!!! Upřímně si myslím, že to je snaha pana Pošty zredukovat počet studentů (ještě před zkouškami).

MAA2

Obecné poznámky k předmětu jako celku

Někde jsem četl „drsná krása“… Jo, je to vystihující.

prof. Ing. Edita Pelantová, CSc.

Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám

Nejednou jsem měl na konci přednášky chuť začít tleskat. Každá přednáška se mi zdála jako strhující matematické dobrodružství :)

Poznámky ze skládání zkoušky

NEJBRUTÁLNĚJŠÍ zkouška ze všech z 1.ročníku. Je to opravdu velký zážitek, na který jen tak nezapomenete. Skládá se z 2 příkladů- integrál a řada. Je možnost během semestru napsat testíky a nechat si je odpustit (vřele doporučuju). Profesorka se vás může zeptat opravdu na cokoliv, je to průřez většinou kapitol. Odhalí cokoliv, čemu nerozumíte. Ji nepřechytračíte, je jako predátor, který jakmile ucítí jakýkoliv náznak nejistoty, neporozumění, či chyby, tak okamžitě na vás zahájí hon.

Opravdu stojí to zažít. :) Když je zkoušející nažhavený, tak zažijete opravdu nevšední adrenalinový trip. Velice pěkná diskuze, když teda student látku ovládá. :)

Komentář vyučujícího k hodnocení předmětu

Prý jsem „predátor“. Co čekáte jiného od členky TIGRa? Mám to prostě v genech!

TER Ing. Petr Jizba, Ph.D.

Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám

Zaškrtl jsem, že jsem byl na méně přednáškách, než jsem ve skutečnosti byl…to proto, že když už jsem to v pondělí vydržel a na termiku přišel, tak jsem byl stejně duchem naprosto nepřítomen. Kromě pokusů mne výklad naprosto nedokázal upoutat a termiku jsem tedy objevoval až o zkouškovém období.

V čem by se měl přednášející zlepšit

PROSÍM psát na tabuli větší písmenka. Na ty blechy aby si jeden bral Hubbleův teleskop.

2.ročník

MAA4

Obecné poznámky k předmětu jako celku

Takhle: Ony ty funkce a derivace a integrace nebyly až tak zajímavé. Ale učí to Vrána. TEN Vrána. Pan tajemník. Dokud bude v druhém ročníku vést analýzu on, budou áčkaři analýzou druhého ročníku uneseni.

Ing. Leopold Vrána

Co na přednášejícím oceňujete?

Na prstech jedné ruky bych mohla spočítat, kolik učitelů mě zatím učilo, co ukazovali při každé hodině, jak moc je jejich předmět baví. Pan tajemník by byl jmenován na čestném prvním místě. Kéž by víc učitelů mluvilo o „kouzelných větičkách“ a při přednášení se tak často usmívalo.

Poznámky ze skládání zkoušky

S písemkou za 3 (čili to nejhorší, u čeho se ještě oficiálně pouští k ústní) jsem požádala Vránu o A. Ten mě upozornil, že to mu musím dokázat něco excelentního, načež mi doporučil, ať přemýšlím o omezených funkcích holomorfních na celém C. Postupně mi naštěstí sdělil větu, co chce dokázat, i všechny věci, co potřebuju k důkazu. Nějakým způsobem jsem to dala dohromady. Následovala poměrně jednoduchá aplikace této věty a nakonec větička, co jsme dokazovali při hodině, takže nestála za řeč. Jako obvykle se podávala perlivá voda a dýchaly výpary ze zavařených mozků. Byla to fajn zkouška.

Asi jediná zkouška, z které jsem odešel se známkou a byl vlastně smutný, že už jí mám za sebou. Víc zkoušek u pana tajemníka!

Ing. Radek Fučík, Ph.D.

Co na cvičícím oceňujete?

Nejlepší cvičící. Vtip, preciznost, teoretické shrnutí na začátku každé kapitoly, připravenost na hodiny, laskavý. Je také chápavý (nebo tolerantní :D ) – i když se vám stane věc, co by se vám ve čtvrtém semestru stát neměla – třeba jako neznalost malé násobilky, nevynásobení dvou 2×2 matic a podobně, nějak to zvládne. Hodiny odsýpaly rychle, bezbolestně. Jo a gratuluji k dalšímu přírůstku do rodiny.

V čem by se měl cvičící zlepšit

Možná by bylo fajn se maličko, marginálně přiblížit k přístupu doktora Kůse. Tedy brát složitější příklady typu toho, co bude u zkoušky. (Jako Vivianiho těleso. Fuj, Viviani. Ještě teď z toho mám husí kůži. Kdyby to bylo možné, tak bych to nedávala do zkouškové písemky. Je to hrozná věc.)

MAB4

Obecné poznámky k předmětu jako celku

Fyzikové zajisté ocení teorii míry a abstraktního Lebesgueova integrálu včetně spousty zbytečných vět a důkazů v oblastech, které po zkoušce vesele zapomenou a nikdy v praxi nepoužijí… Na druhou stranu, velmi dobrý způsob jak potrénovat mozek a naučit se potlačovat zlost při úvahách nad tím, proč se já musím učit zrovna tohle, že? :-)

Ing. Jiří Maryška

V čem by se měl cvičící zlepšit

Teď už má i stěrku na tabuli a barevné křídy včetně té zlaté, takže mě nic dalšího nenapadá.

Ing. Radek Novák

Co na cvičícím oceňujete?

Ať jste z české domoviny nebo brat slovenský děláte-li v MAB4 voloviny vy mužský či ženský Kdopak pomůže vám v nouzi? Novák! Novák! Novák! Když pláčete nad řadami dřevění vám zadek chodbou nese se s radami a černou bradkou Radek Ten co pomůže vám v nouzi Novák! Novák! Novák! Až pak po všem oddechnete až Krbálek pro pero sáhne na jednoho vzpomenete on cvičící břímě táhne Ten co pomohl vám v nouzi Novák! Novák! Novák!

NME1

Poznámky ke cvičení obecně

Dávat cvičení v pondělí v půl osmé ráno… to není zrovna nejlepší nápad.

Materiály ke cvičení jsou jakési „rozházené“ – cvičící často využívají dokumenty a kódy ostatních cvičících, kteří si odkaz na stránky umístili od ještě jiných cvičících; to, že využívají materiály jiných, to nevadí (je zbytečné psát jednu proceduru vícekrát), ale proč se proboha nedomluví a neumístí všechny materiály na jedno místo?

TEF2 Ing. Petr Novotný, Ph.D.

Co na cvičícím oceňujete?

Vtip a nestandardní pedagogické postupy (například iniciuje davové kamenování člověka u tabule zbytky kříd). Psaní testů s ním je taková vtipná společenská událost :D. Strukturovaný a srozumitelný výklad.

V čem by se měl cvičící zlepšit?

Když požádám o trochu větší shovívavost pro nevědomost žáka, budu horovat pro snížení kvality výuky… Takže to neudělám. Jen si postesknu, jak bolestivé je stát před panem doktorem s křídou v ruce a nevědět co napsat. Dává nám to pěkně sežrat.

prof. Ing. Jiří Tolar, DrSc.

Z čeho jste se učil/a na zkoušku?

Skripta byla základ. Začátky kapitol byly pěkně vysvětleny, pak už se to začalo zvrhávat k magii, a konce kapitol jsem přeskakovala, protože nejsem žádný čaroděj. Poznámky ze cvičení se rozhodně hodily ke zkoušce, i když pan profesor dává spoustu svých příkladů, které moc neodpovídaly cvičením. Z poznámek z přednášek se skutečně učit nelze. To by to člověk opravdu neměl šanci pochopit. Jsou dobré akorát k přehledu toho, co se asi tak bralo.

V čem by se měl přednášející zlepšit?

Bylo by hezké oznámit „teď budu odvozovat tvar Maxwellových rovnic v dielektriku „jiným tónem než „integrál pé yx dé kvé yx“. Často jsem rozuměla tomu, co zrovna v té chvíli děláme (stylem od rovnítku k rovnítku), ale netušila jsem, proč to děláme ani k čemu se snažíme dojít.

Ing. Jan Vysoký

V čem by se měl cvičící zlepšit?

Měl by uctívat Fantomase!

Poznámky ke cvičení obecně

Zajímalo by mě, kdo se na cvičeních podepisoval jako Fantomas

TSFA

Obecné poznámky k předmětu jako celku

Předmět, kterému jsem neporozuměla úplně do hloubky. Byly tam hezké kapitoly, ale také ty, díky kterým mi vstávaly vlasy hrůzou.

Ing. Antonín Hoskovec

Co na cvičícím oceňujete

Já jsem asi pomalý člověk, což se týče myšlenkových procesů a podobně, ale přišlo mi, jako kdyby pan Hoskovec jel na speedu nebo na kokainu, podle toho, jak rychle mluvil a psal. Než můj mozek přelouskal jednu větu, pan inženýr už řekl čtyři další a já byl v háji :D . Ale pozor… to není na škodu! Díky tomuto rychlému postupu jsme nejenom stihli všechno luxusně propočítat, ale i zastavit se u nějakého problému a vysvětlit si ho znova… a znova… a klidně ještě jednou znova, protože na to bylo spoooooustu času. A to bylo fajn ;)

NEJLEPŠÍ!!! Lidový přístup, chápe, že TSFA není vaším jediným předmětem. Snaží se vše co nejvíce objasnit a podat srozumitelnou formou. Nepředpokládá vaši účast na přednáškách a vysvětluje skoro vše na cvičeních. Zápočtovky jsou přiměřené a odpovídající. Oceňuji hlavně snahu, aby studenti měli odpuštěnou zkouškovou písemku, poněvadž ta je fakt děsná

prof. Ing. Igor Jex, DrSc.

Poznámky ze skládání zkoušky

Zaplaťpánbůh, že jsem měla odpuštěnou zkouškovou písemku. I tak je to ale nejnáročnější zkouška na Jaderce. Přijdete na devátou, vylosujete si otázky a vypracováváte a vypracováváte a střídají se u vás stavy, kdy si říkáte, že v pohodě a pak zase, že to nedáte. Asi tak po 3 hodinách přijde pan profesor, skoukne co jste napsali, zkritizuje vám to a řekne vám, ať to ještě doplníte. A tak plyne čas. Tak kolem druhé si začne pan profesor volat k pohovoru k sobě do kanceláře (mimochodem moc pěkně zařízená kancelář). Debata s panem profesorem už pro mě byla třešničkou na dortu, taková debata na úrovni. Na závěr se mě zeptal, co bych si dala. Zvolila jsem zlatou středná cestu a řekla C a to taky dostala :-)

Ing. Jaroslav Novotný, Ph.D.

Poznámky ke cvičení obecně

Byli jsme ospalí. Když ne na začátku, tak na konci určitě.

VYMA Ing. Jiří Mikyška, Ph.D.

Co na přednášejícím oceňujete?

NEJLEPŠÍ (!!!) zápis na tabuli na světě. Nejenom že je to všechno hezky čitelné a přehledně uspořádané, (takže když si to člověk všechno napíše, ani nelituje toho, že k předmětu nejsou žádná oficiální skripta), ale podle množství popsané tabule se dá i měřit čas s vyšší přesností, než ho naměří věčně nefunkční hodiny v učebně :) . Dále oceňuji poslední přednášku, zaměřenou na praktické aplikace probrané látky a možnost dostat známku, pokud člověk velmi dobře napsal zápočtové písemky. Kdybych měl hodnotit body, dávám deset bodů z deseti :)

Ing. Petr Veverka

V čem by se měl cvičící zlepšit?

Pan Veverka by měl půjčovat stěrku na tabuli i studentům!!! Třeba za každou desátou účast u tabule by mohla být motivační odměna – jedno smazání si tabule stěrkou! Až budu velký, tak si pořídím stěrku a budu tak chytrý jako pan Veverka. No, s tou chytrostí uvidím, ale stěrku si pořídím každopádně! A všechny setřu.

Kateřina Chytrá


Napsat komentář

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>